Falun Dafa Minghui.org

Duboka infiltracija KPK u društvene medije i informativne medije u slobodnom svijetu

(Minghui.org)

Kalen Keegan, studentici sa Sveučilišta Nebraska, hakiran je Twitter račun. Njezini stari postovi su nestali, i zamijenjeni su sadržajem koji optužuje prosvjednike Hong Kongškog demokratskog pokreta za poticanje 'revolucije u boji' potpomognutu 'protukineskom američkom zavjerom', porukom usklađenom s tonom Kineske komunističke partije (KPK). Kako je vrijeme prolazilo, postovi su ažurirani kako bi se raspravljalo o pandemiji koronavirus-a, ponovno pomno prateći narativ KP Kine.

To je bio slučaj koji je objavljen u News Break-u u članku iz ožujka 2020. pod naslovom „Kako je Kina izgradila Twitter propagandni stroj, a onda ga pustila na koronavirus.“ Od kolovoza 2019. autori članka „pratili su više od 10.000 sumnjivih lažnih Twitter računa uključenih u kampanju koordiniranog utjecaja povezanog s kineskom vladom“.

Oteti računi društvenih mreža

Ovi hakirani računi korišteni su za širenje propagande i dezinformacija o izbijanju epidemije koronavirusa, hongkonškim prosvjedima i drugim temama od interesa za KPK. Vlasnici ovih otetih računa dolazili su iz svih područja života. „Među njima su bili profesor iz Sjeverne Karoline; grafički dizajner i njegova majka iz Massachusetts-a; web dizajner iz Velike Britanije i poslovni analitičar iz Australije“, napisano je u članku.

Članak nije mogao reći „jesu li trenutni lažni vlasnici računa sami hakirali račune ili su ih kupili negdje drugdje“, ali to ukazuje da je istinski opseg utjecaja kampanje KPK vjerojatno mnogo veći nego što se prije mislilo. „Naše praćenje sugerira da računi koje smo identificirali čine samo dio operacije“, dodaje se u članku.

Autor je uspio identificirati barem jednu tvrtku koja stoji iza nekih od ovih hakiranih računa. OneSight (Peking) Technology Ltd. je internetska marketinška tvrtka sa sjedištem u Pekingu i „sklopila je ugovor za povećanje praćenja China News Service, druge po veličini državne novinske agencije u Kini, na Twitteru. Novinska služba djeluje pod Odjelom za rad Ujedinjenog Fronta, ogranka Kineske komunističke partije koji je već dugo odgovoran za utjecajne operacije u stranim zemljama.“

Članak je otkrio da operatori tih lažnih računa često rade zajedno. Na primjer, jedan lažni račun može imati mnoge druge lažne račune kao sljedbenike, pa čak i isti učitan komentar mogao bi se mnogo puta ponovno koristiti u raznim računima za brojne članke.

Operatori lažnih računa također nude plaćanja istaknutim korisnicima Twitter-a s velikim brojem sljedbenika da bi objavljivali pro-KPK video zapise. Kineskom disidentu Baidiucao-u u Australiji, koji je imao 70.000 sljedbenika na Twitter-u, jednom je pristupio korisnik na Twitteru koji je tvrdio da je tvrtka za kulturnu razmjenu i ponudio mu 1.700 RMB (ili 240 dolara) po objavi.

Propaganda u orvelovskoj državi

Britanski autor George Orwell 1949. godine napisao je roman pod naslovom Tisuću devetsto osamdeset četvrta („1984“), u kojem je istraživao posljedice jednog zamišljenog totalitarnog režima. Jedan od slogana koji je koristila vladajuća stranka bio je: „Tko kontrolira prošlost, kontrolira budućnost: tko kontrolira sadašnjost, kontrolira prošlost.“ To znači da, budući da Uža partija ima sposobnost prepravljanja povijesti, može manipulirati javnim mnijenjem. Slično tome, zbog svoje totalitarne moći, vjeruje da ima ovlast prepravljanja povijesti.

Winston Smith, glavni lik u knjizi, radi u Ministarstvu istine. Njegova je odgovornost prepravljanja povijesnih zapisa tako da se podudaraju sa stalno promjenjivim pogledima Partije na povijest. Do neke mjere ima funkcije slične Odjelu za propagandu KPK (kasnije preimenovanom u Odjel za odnose sa javnošću) i Ujedinjenom frontu. Uz cenzuru i laži unutar Kine, kao i dezinformacije izvan Kine, KPK aktivno gura lažne narative Kinezima i ostatku svijeta.

Zanimljivo je da orvelovska država također ima nekoliko ministarstava koja podsjećaju na to kako KPK maltretira ljude. Na primjer, Ministarstvo za obilje obroka i kontrolu hrane u ime podizanja životnog standarda dok u stvarnosti pritom prouzrokuje glad. Pod vladavinom KPK, dužnosnici su preuveličavali proizvodnju žitarica desetak ili stotinu puta tijekom pokreta Velikog skoka naprijed 1958. godine, uzrokujući prikupljanje visokog nameta i dovodeći do smrti od gladi najmanje 45 milijuna ljudi između 1959. i 1961. godine.

U Orveloskom romanu, Misaona policija neprestano nadzire građane putem dvosmjernih televizora i skrivenih kamera. Ministarstvo ljubavi prati i uhićuje i stvarne i izmišljene neistomišljenike. U Kini službenici prate ljude putem društvenih mreža kao što su WeChat i bezbrojnih nadzornih kamera. Disidente suzbijaju i uhićuju, a ljudi koji imaju vjeru poput Falun Gong praktikanata bivaju zatočeni i mučeni zbog vjere u principe Istinitosti-Dobrodušnosti-Tolerancije.

Bijela knjiga: Otkriveni i prikriveni utjecaji KP Kine

Centar za kibernetsku politiku na Sveučilištu Stanford objavio je u srpnju bijelu knjigu s naslovom „Kazivanje kineske priče: Kampanja kineske komunističke partije za oblikovanje globalnih narativa“. Ovaj izvještaj na 52 stranice analizirao je kako KPK koristi svoj opsežni aparat da bi „unaprijedila i svoj domaći monopol nad vlasti i svoje zahtjeve za globalno vodstvo“.

Među autorima bijele knjige su Renee DiTesta, menadžer tehničkih istraživanja s Internetske opservatorije Stanford i John Pomfret, bivši šef pekinškog ureda za Washington Post.

Izvještaj je započeo anegdotom iz korejskog rata u kojoj je KPK 1952. godine tvrdila da su SAD vodile biološki rat koji je doveo do izbijanja bubonske kuge, antraksa i kolere. „[KPK] je uspostavila bazu operacija u Pragu iz koje su razvijali odnose s zapadnjačkim ljevičarima i simpatizerima pacifista te su pojačavali svoje tvrdnje u zapadnim medijima“, napisao je izvještaj.

Iako je ova epizoda postala povijest, takve taktike KPK i dalje se nastavljaju. „KPK je uspjela zamagliti evidenciju tako da vjera u američku perfidnost opstane u određenim krugovima“, pisao je izvještaj. „Ova kampanja dezinformiranja kombinirala je otvorenu propagandu i zapošljavanje lakovjernih službi kako bi se pojačale i legitimizirale ključne poruke KPK, posijala nevjerica i sumnja i izgradio domaći i međunarodni ugled KPK na štetu njenih protivnika.“

Kako bi dominirala narativima u međunarodnom društvu, KPK je kontinuirano proširivala svoje inozemne operacije. Xinhua je postala jedna od najvećih svjetskih novinskih agencija, dok CGTN djeluje kroz desetke stranih ureda i emitira program na sedam jezika. „China Radio International ima ugovore za emitiranje s više od desetak radio postaja samo u Sjedinjenim Državama, dok China Daily objavljuju priloge u novinama poput Washington Posta, za čak 250.000 američkih dolara po izdanju“,objašnjava se u izvještaju.

Procijenjeno je da je KPK potrošila najmanje 45 milijardi juana (ili 6,6 milijardi dolara) na inozemnu propagandu od 2009. U 2011. godini, Xinhua je iznajmila veliku digitalnu oglasnu ploču za reklamu na Times Square-u u New Yorku, po cijeni od 300.000 do 400.000 američkih dolara mjesečno. Panda, Veliki zid, Zabranjeni grad i Tri klanca ubrzo su postale ključne riječi za KPK kako bi pravila reklamu za sebe.

U srpnju 2016. godine Međunarodni sud je presudio u vezi osporavanih voda u Južnokineskom moru u korist Filipina. KPK je odmah pokrenula kampanju odmazde putem oglasne ploče na Times Square-u puštajući uzastopno trominutni video 120 puta dnevno tijekom 12 dana.

Prekomorski agenti koji rade za KPK

Kao rezultat opsežnih ulaganja i infiltracije od strane KPK, mnogi informativni mediji - uključujući i one na kineskom - ustupljeni su režimu i sada služe kao njihov glasnik.

„Prije trideset godina, mediji na kineskom jeziku izvan Kine odražavali su raznolike političke perspektive. Danas, nakon značajnih ulaganja iz Kine i pro-KPK interesa, dominiraju publikacije na kineskom jeziku koje odražavaju i pojačavaju narative KPK“, navodi se u Bijeloj knjizi.

Režim je također uložio više napora kako bi stekao utjecaj u međunarodnim informativnim medijima. „Kineska vlada je dovela stotine novinara iz zemalja u razvoju u Kinu na tečajeve koji prikazuju ekonomska i tehnološka dostignuća kineskog modela upravljanja“, nastavlja se u Bijeloj knjizi. „Kineska vlada obično plaća njihove troškove, nudi stipendije i pruža velikodušan smještaj i mogućnosti razgledavanja grada, što im se vraća dobronamjernim stavom i povoljnim izvještavanjima kada se novinari vrate kući.“

Ova strategija datira prije nego što je KPK preuzela vlast 1949. godine. Američki novinar Edgar Snow intervjuirao je Mao Zedong-a 1930. i na temelju jednostrane priče objavio knjigu Crvena zvijezda nad Kinom. Ova je knjiga zavarala mnoge Kineze i Zapadnjake da podrže komunizam.

Snow je umro 1972. godine, a njegova supruga Lois Wheeler nije uistinu razumjela KPK sve do pokolja na trgu Tiananmen 1989. Novac koji je ona donirala nekim obiteljima žrtava bio je konfisciran. Kada je 2000. godine ponovo posjetila Kinu sa sinom, planirajući vidjeti majku čiji je sin umro u masakru, „bili su opkoljeni na ulazu u Narodno sveučilište u Pekingu ... najmanje dvije desetine policajaca u civilu, potajno su ih snimili i spriječili [ih] da uđu“, izvijestio je članak u New York Times-u u travnju 2018. s naslovom „Lois Wheeler Snow, kritičar kršenja ljudskih prava u Kini, umrla je u 97. godini“.

U usporedbi od prije nekoliko desetljeća, KPK sada ima puno veći utjecaj na javno mnijenje. To uključuje tradicionalne vijesti i razne platforme društvenih medija, kao što su Facebook, Twitter i YouTube. Wang Liqiang, kineski špijun koji je pobjegao u Australiju, izjavio je da je sudjelovao u miješanju KPK u tajvanske lokalne izbore 2018. stvaranjem 200.000 lažnih računa na društvenim mrežama. Takodjer, hongkonška fiktivna tvrtka stvorila je dvadeset drugih „internetskih tvrtki“ za napad na političku stranku koja se KPK nije svidjela. Također, Wang je rekao da je dao 1,5 milijardi RMB (više od 200 milijuna USD) tajvanskim medijima kako bi promovirao kandidata kojeg je KPK favorizirala za gradonačelnika Kaohsiung-a.

Državni aparat koji proizvodi laži

Iako su kineski znanstvenici potvrdili zarazu koronavirusom u prosincu 2019., KPK ju je priznala tek 20. siječnja, tri dana prije zaključavanja epicentra u Wuhan-u. Dan nakon što je Svjetska zdravstvena organizacija (WHO) proglasila izbijanje koronavirusa pandemijom, glasnogovornik kineskog Ministarstva vanjskih poslova Zhao Lijian otvoreno je optužio Sjedinjene Države da su izvor virusa.

Pojačani putem Twittera, WeChata i TikToka, pro-KPK mediji i agenti su tvrdili da virus potječe iz Fort Detrick-a, američke vojne baze u Maryland-u. Iako je nadaleko poznato kao prijevara izvan Kine, to je prevarilo je mnoge ljude u Kini i izazvalo pomutnju u međunarodnoj zajednici.

Budući da totalitarni režim KPK mobilizira čitav državni aparat za dezinformacije i laganje, posljedice su teške. „Prvobitno loše upravljanje pandemijom COVID-19 i kineski pokušaji iskorištavanja krize stvorili su trajne probleme ostatku svijeta", stoji u članaku u časopisu Foreign Affairs od 11. kolovoza s naslovom „Odgovor na agresiju: Kako se suprotstaviti Pekingu.“

„Ali ponašanje KPK također je pomoglo razjasniti prijetnju koju Kina predstavlja sigurnosti, prosperitetu i dobrobiti drugih zemalja“, nastavlja se u članku. „Sjedinjene Države više si ne mogu dopustiti tretiranje Kine kao samo još jednog trgovinskog partnera.“

„Veliki vas brat gleda“ dobro je poznat slogan u „1984.“. Međutim, u današnjoj je Kini moderna cenzura nadmašila ono što je opisano u romanu. Od različitih platformi društvenih medija do internetske kontrole, od sveprisutnih nadzornih kamera do obaveznog skeniranja lica čak i kada se koriste javne kupaonice, intenzitet praćenja i kontrole dosegao je razinu bez presedana.

Oni koji se usude izazvati KPK često se suočavaju s ozbiljnom kaznom. Ren Zhiqiang, imovinski tajkun, priveden je i suočen s optužbama zbog kritiziranja vodstva KPK. Profesor sveučilišta Tsinghua Xu Zhangrun otpušten je zbog izražavanja nepovoljnih mišljenja o KPK. Znanstvenici kao što su Chen Qiushi i Fang Bin nestali su mjesecima nakon što su kritizirali KPK zbog prikrivanja izbijanja koronavirusa.

Unutar Kine, Falun Gong praktikanti su najveća skupina koju je KPK progonila zbog svoje vjere. Zbog nedavnih kampanja dezinformiranja KPK, više državnih dužnosnika u međunarodnoj zajednici shvatilo je prijetnju kineskog režima svijetu. Članovi Generalne skupštine Virginije, najstarijeg tijela za kontinuirano donošenje zakona u Sjedinjenim Državama od 1619. godine, 29. srpnja napisali su pismo američkom državnom tajniku Michaelu Pompeu, pozivajući ga da pomogne zaustaviti prisilno vađenje organa od živih praktikanata Falun Gonga u Kini.

„Pišemo solidarno s preživjelima i onima koji više ne mogu govoriti u svoje ime. Molimo vaše vodstvo i značajni utjecaj Sjedinjenih Država kako biste osigurali da sljedeće godine ne promatramo 22 godine progona“, pisalo je u pismu.